ابزارهای بهبود بازاریابی محتوا

alirezasafari.com avatar

اخیرا در تحقیق انجام‌شده توسط «Smart Insights» مشخص شد که بازاریابی محتوا، اصلی‌ترین عامل در دستیابی به اهداف تبلیغاتی در سال 2015 بوده است. بدیهی است که امروزه در عصر امپراطوری محتوا ضرورت تهیه و انتشار محتوای تعاملی علاوه بر محتوای آنلاین توسط بازاریابان دیجیتال روزبه‌روز بیشتر حس می‌شود. این کار ممکن است فرآیندی بسیار دشوار و سنگین باشد.

8 ابزار کاربردی که می‌توانند در بازاریابی محتوا به شما کمک کنند و هریک از آنها به یکی از مشکلات بازاریابی محتوا می‌پردازد: مدیریت محتوا، ایجاد محتوای تصویری، شخصی‌سازی ایمیل‌های ارسالی، تولید ایده، برنامه‌ریزی، یادداشت و نت‌برداری، سازماندهی ایده‌ها و استخراج محتوا.

1. CoSchedule (مدیریت کردن محتوا):

ابزاری برای مدیریت محتوا است که نه‌تنها امکان زمانبندی کردن پست‌های بعدی‌تان را برایتان فراهم می‌کند، بلکه یک برنامه زمانبندی رسانه اجتماعی هم در خود آن تعبیه شده است. می‌توانید آن را مستقیما با وردپرس ادغام کنید و مطمئن باشید که پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌ تان نیز در همان لحظه و به‌طور همزمان با مقاله‌تان منتشر می‌شوند. همچنین می‌توانید Evernote و Google Docs را هم با CoSchedule ادغام کنید. پس اگر شما هم مثل ما دوست دارید مطالب و نوشته‌هایتان را در چند پلتفرم مختلف بنویسید، تنها کافی است فایل متن خود را با کلیک ماوس یا ضربه روی صفحه نمایش به داخل تقویم‌تان بیندازید.


2. 
Venngage (اینفوگرافیک):

Noah Kagan موسس شرکت AppSumo تحقیقی انجام داد که در آن بیش از 100 میلیون مقاله آنلاین را بررسی کرد و متوجه شد که به‌طور میانگین اینفوگرافی‌ ها بیشتر از سایر قالب‌های محتوا به اشتراک گذاشته شده بودند. اما همه نمی‌توانند برای یک طراح گرافیک هزینه کنند، خصوصا اگر صاحب تجارت کوچکی باشید.

چندین ابزار اینفوگرافیک آنلاین عالی وجود دارد که روند ساخت یک اینفوگرافی را بسیار آسان‌تر می‌کنند. Venngage دارای چندین قالب رایگان و پولی اینفوگرافی است که بازاریابانی که برای ساخت محتوای تصویری طراحی بلد نیستند می‌توانند از آنها استفاده کنند.


3. 
Yet Another Mail Merge (ترکیب ایمیل‌های شخصی‌سازی شده):

اگر به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود مطالبی را به بلاگ‌نویسان و سایر افراد موثر ارسال می‌کنید، این ابزار می‌تواند در صرفه‌جویی وقت و بسیاری از کارهای بیهوده به شما کمک کند. به‌جای اینکه تک‌تک ایمیل‌ها را از اول بنویسید، می‌توانید از ابزار ترکیب ایمیل Yet Another Mail Merge استفاده کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. یکی از ویژگی‌های عالی این ابزار این است که با ارائه برچسب‌های قابل‌تغییر، شخصی‌سازی کردن پیام‌هایتان را بسیار آسان می‌کند. همچنین یک برنامه کمکی Chrome هم دارد، پس تنها کافی است یک ایمیل را در جیمیل خود بنویسید و این ابزار اطلاعات را از برگه گوگل (Google Sheet) حافظه شما استخراج می‌کند.

4. Klock.work (تولید ایده):

ابزاری نسبتا جدید و استفاده از آن کاملا رایگان است. کاربرد این ابزار برای تولید تیتر و ایده است و می‌تواند در زمان‌هایی که گاه در انتخاب ایده‌ای برای نوشتن مطلب دچار مشکل می‌شوید کمک‌تان کند. اما آنچه که Klock.work را از دیگر ابزارها مانند ابزار تولید محتوای Portent جدا می‌کند این است که علاوه بر این کار، یک قالب یا شکل اینفوگرافی هم به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید به مقاله‌تان اضافه کنید. در واقع از طریق این ابزار با یک تیر دو نشان می‌زنید.


5. 
Sunrise (تقویم):

اگر در حوزه تبلیغات مشترک با سایر شرکت‌ها کار می‌کنید، مدیریت و زمانبندی جلسات و تماس‌ها بسیار حیاتی است. Sunrise یک اپلیکیشن تقویم است که با تقویم‌های گوگل و iCalendar نیز هماهنگ می‌شود. به این ترتیب اگر چندین مشتری داشته باشید که در برنامه‌های مختلف برای ملاقات با شما دعوتنامه می‌فرستند، می‌توانید همه‌شان را توسط Sunrise با هم ادغام کنید. همچنین می‌توانید تقویم‌های مختلف با ایمیل‌های مختلف بسازید.

6. Evernote (یادداشت و نت‌برداری):

Evernote یک اپلیکیشن نت‌برداری بسیار آسان و کاربرپسند است. اگر نمی‌دانید Evernote چیست، بهتر است همین الان با آن آشنا شوید. با استفاده از آن نه تنها می‌توانید تمام یادداشت‌هایی را که روی کامپیوتر و تبلت و موبایل خود نوشته‌اید در یک جا جمع و با هم هماهنگ کنید، بلکه Evernote این امکان را به شما می‌دهد که فایل‌های متنی خود را در دفترچه‌های مختلف قرار دهید؛ همچنین می‌توانید به کمک اپلیکیشن پیام‌رسان داخل آن یادداشت‌هایتان را مستقیما به همکاران یا سایر افراد ارسال کنید. می‌توانید کارت ویزیت‌ها را اسکن کنید و نسخه دیجیتالی آن را داشته باشید، یادداشت‌هایتان را به یک ارائه تبدیل کرده و حتی مطالب مرتبط با آن را مشاهده کنید.

7. Trello (سازماندهی ایده ها):

اگر تابه حال در یک استارتاپ کار کرده باشید، حتما پیش آمده که چندین ایده را نوشته و در فضای کاری مشترک خود روی یک تخته سفید چسبانده باشید. Trello هم عملکرد مشابهی دارد، با این تفاوت که احتمال گم شدن ایده‌هایتان وجود ندارد. می‌توانید با ایجاد تخته‌های مختلف برای پروژه‌های مختلف ایده‌هایتان را سازماندهی کرده و همچنین بخش‌های دیگری را به آنها اضافه کنید تا ایده‌های شخصی‌تان را در آن قرار دهید. همچنین می‌توانید تصویر ایده‌هایتان را به‌راحتی بکشید و سایر تخته‌ها را جابه‌جا کنید که به سرعت و آسانی کار با این ابزار افزوده است.

8. Buzzsumo (یافتن مطالب داغ و جدید):

آخرین مورد این فهرست Buzzsumo است؛ ابزاری بسیار عالی که در یافتن مطالب داغ و مورد بحث روز در فضای وب به شما کمک می‌کند. می‌توانید خیلی سریع و فوری اخباری را که بیشترین بازدید و توجه و اشتراک‌گذاری آنلاین را دریافت کرده‌اند پیدا کنید. تشخیص مطالب مفید یا به‌درد نخور آسان خواهد بود، همچنین می‌توانید افراد و شرکت‌های موثر در حوزه محتوایی که ایجاد می‌کنید را پیدا کنید. می‌توانید این مطالب را بر اساس تاریخ هم دسته‌بندی کنید تا مطمئن شوید که فقط جدیدترین اخبار و اطلاعات مرتبط با حوزه موردنظر خود را مشاهده می‌کنید.

Tagged in :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *