بررسی ۴ راه استفاده از پخش زنده اینستاگرام برای برندها

alirezasafari.com avatar

شبکه اجتماعی را می‌توان به یک خیابان دوطرفه تشبیه کرد در عین حال که می‌توان از طریق آن به سرعت نظر مخاطب را شنید، همچنین می‌توان به همان سرعت محتوای مورد نظرتان را به دست مخاطب رساند. امکان جدید اینستاگرام یعنی پخش زنده فرصتی است که با آن می‌توان به هردو نتیجه دست یافت.

سرانجام اینستاگرام امکان ویدیوهای پخش زنده اینستاگرام (لایو استوری) را به صورت سراسری برای تمام کاربران فعال کرد.

اینستاگرام در اواخر پاییز گذشته به صورت رسمی ویژگی جدید یعنی لایو استوری را معرفی کرد. این معرفی در حالی بود که شرکت فیسبوک در کمتر از یکسال فعالیت ویدیو پخش زنده در پلتفرم اصلی‌ترین محصول این شرکت یعنی فیسبوک توانست به نتایج موفقیت آمیزی دست پیدا کند در حالیکه پیش از این نیز گوگل و توییتر با امکان پخش زنده در یوتیوب و پریسکوپ توانستند کاربران خود را با این ویژگی درگیر کنند.

۱) جلسه پرسش و پاسخ

یکی از تعاملی‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطبین پاسخ دادن به پرسش‌های آنها است حال آنکه با استفاده از پخش زنده مخاطب می‌تواند ارتباط بیشتری با صفحه شما برقرار کند. با استفاده از آن تعامل مخاطب با صفحه شما بیشتر می‌شود زیرا که راحت‌تر با برند شما و کارکنان برند شما آشنا می‌شود. در مجموع می‌توان گفت با استفاده از این روش و استمرار دادن آن مخاطبان ارتباط بسیار قوی با برند شما برقرار خواهند کرد زیرا که برند شما را به عنوان برند در لحظه پاسخگو خواهند شناخت.

۲) رونمایی محصول جدید

با استفاده از پخش زنده می‌توان رونمایی محصول جدید برند را پوشش داد و سریعا همه از اخبار شما مطلع شوند و در زمانی کوتاه مخاطبان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال می‌توان به شرکت نیسان اشاره کرد که معرفی یکی از آخرین محصولات خود را به صورت پخش زنده انجام داد.

۳) معرفی پشت صحنه برند

از زمان معرفی استوری، بسیاری از برندها شروع به استفاده از آن با استفاده از داستان‌های مختلف جهت معرفی پشت صحنه برند خود کردند. پخش زنده یکی دیگر از راه‌هایی خواهد بود که بتوانید با استفاده از آن پشت صحنه برند خود را به بهانه‌هایی همچون تولد کارکنان معرفی کنید.

۴) اعلام همکاری

در صورتی‌که برند شما به تازگی با برند دیگر قرارداد شراکت و یا همکاری منعقد می‌کند چه بسا که می‌توان خبر این همکاری را به صورت پخش زنده به اطلاع مخاطبان‌تان برسانید.

Tagged in :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *