تحلیل مسابقه اینستاگرامی سفرتودستت

alirezasafari.com avatar

پیج اینستاگرام «علی بابا» در راستای کمپین بلیط خارجی خود و رونمایی از سیستم فروش بلیط خارجی با شعار علی بابا همسفرجهانی شما، اقدام به برگزاری مسابقه ای تحت عنوان «یک آرزو،یک عکس، یک سفر» کرد که بعدا با عنوان هشتگ خود یعنی «سفرتودستت» شناخته شد.

این مسابقه در مدت یک ماه فعالیت خود توانست بیش از ۷۰۰ نفر مخاطب را درگیر کند و به بیش از ۶ میلیون ریچ اورنس دست پیدا کند در ادامه به علل دستیابی به این موفقیت را در این کمپین بررسی می کنیم.

نام «علی بابا» که با نام سفر عجین شده است با استفاده از اسلحه ای با نام احساسات در این میدان وارد شد. همسفر جهانی که یاد آور از بین رفتن مرزهای خاکی است مخاطب خود را دعوت می کرد تا برای چند لحظه افکار خود را از زندگی روزمره و روتین خود خارج نماید و با ایجاد حس اطمینان از تبلیغاتی نبودن فعالیت خواسته شده از مخاطب وی را وادار به رویاپردازی کند.

مخاطب در روزهای بلند تابستانی که بیش از هر زمان به سفر فکر میکند و دغدغه سفر کردن دارد همسفرجهانی را انگیزه ای می بیند تا چشمان خود را ببند و به رویایی که از کودکی در ذهن خود داشته فکر کند و این شروع فعالیتی ایست که مخاطب را وارد این مسابقه می کند و یکی از دلایلی ایست که رنج سنی این مسابقه بازه ی بزرگی را شامل گشت از نوجوان ۱۱ ساله تا فرد میانسال ۵۰ ساله!

علامت ضربدر پشت دست راه حل دیرینه ما ایرانی ها برای فراموش نکردن کارهای ضروریمان بوده و هست و در شرایطی که رویای خود را در ذهن مرور می کند در ادامه آنرا باید بر روی دست خود در کنار علامت هشتگ بنویسد تا رویای خود را فراموش نکند! به همین راحتی مخاطب با مسابقه درگیر شد حال نوبت مخاطبان مخاطب درگیر شده است و قاعدتا چیزی بهتر از احساسات نهفته در نوشته های زیر این عکس که یادآور رویای شخصی هر فرد است نمی تواند مخاطبان یک فرد را درگیر رقابت کند.

سادگی مسابقه، زمان مسابقه و استفاده از احساسات سه تکه پازل برای جذب مخاطب در این رویداد بودند.

اما نباید تکه ی آخر یعنی حس اعتمادی که با تبلیغاتی نبودن رویداد شروع شده است را فراموش کنیم؛ علی بابا پس از آنکه مخاطب را قانع کرد در این رویداد قرار نیست تبلیغاتی برای این برند کند از بین شرکت کنندگان در مسابقه داوران خود را از کسانی که مخاطب زیادی دارند و به نوعی مخاطبان اینستاگرام به آنها اعتماد داشتند انتخاب کرد تا مخاطبان خسته از رویه های موجود همچون انتخاب براساس لایک را تشویق به حضور در ین رویداد کند.

گزارش ایسنا در مورد استقبال از این مسابقه اینستاگرامی را از اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

Tagged in :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *