تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام

alirezasafari.com avatar

پس از تغییر الگورتیم اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ بسیاری از کاربران از تغییرات جدید اینستاگرام استقبال نکرده و از عدم نمایش بسیاری از پست‌ها اعلام نارضایتی می‌کردند. اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است برای جلب رضایت کاربران تصمیم دارد مجددا الگوریتم نمایش پست‌ها را در تایم لاین کاربران تغییر دهد. در ادامه به بررسی تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام خواهیم پرداخت.

زمانی‌که اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که نمایش پست‌ها دیگر براساس زمان انتشار نخواهد بود، کاربران استقبال چندانی از این تغییرات نکردند و کمپین‌های بسیاری در اینترنت در مخالفت با آن شکل گرفت. اینستاگرام تغییرات جدید الگوریتم را در جهت نمایش محتوای مربوط به هرکاربر بجای محتواهای تبلیغاتی و غیر مرتبط اعلام کرد. اما با گذشت زمان همانطور که اینستاگرام رشد کرد، دسترسی کاربران به همه‌ی عکس‌ها و ویدیوهایی که انتظار داشتند مشاهده کنند سخت تر شد و در بسیاری از موارد کاربران به این موضوع که بسیاری از پست‌ها را از دست داده‌اند اعتراض می‌کردند.

کسب‌وکارها نیز نمایش پست‌ها براساس زمان را مناسب‌تر می‌دیدند چرا که سازماندهی پست‌ها براساس زمان پیچیدگی خاصی ندارد و صرفا تنها نگرانی در مورد زمان ارسال پست خواهد بود که باید زمانی را که مخاطبان فعال هستند شناسایی کنند، در حالیکه الگوریتم مبتنی بر محتوا باعث می‌شد نوع محتوای مورد علاقه کاربر شناسایی شود و محتواهای موردنظر مخاطب تولید و منتشر شود تا برای کاربران نمایش داده شود.

همانطور که پیش بینی می‌شد با تغییر الگوریتم تایم لاین، کاهش درگیری کاربران با پست‌های کسب‌وکارها در همان ماه‌های ابتدایی بسیار محسوس بود. اینستاگرام این موضوع را بدین گونه توجیه کرد که با این تغییر سعی داشته است پست‌های تبلیغاتی کمتری را کاربران مشاهده کنند و کسب‌وکارها می‌توانند برای دیده شدن بیشتر پست‌های خود از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنند.

هر چند که با اعلام تغییرات الگوریتم فیسبوک در ماه گذشته آمادگی نسبی برای تغییر الگوریتم اینستاگرام را داشتیم ولیکن خبر تغییر الگوریتم اینستاگرام بدین صورت واقعا باعث شگفتی کاربران شد.

اولین تغییری که بنظر می‌رسد در الگوریتم جدید شاهد آن خواهیم بود دکمه «پست جدید» است که به کاربران اجازه می دهد تا تایم‌لاین خود را به صورت دستی برای نمایش دادن پست‌ها بازخوانی کنند و پست‌های تایم لاین صرفا زمانی‌که دکمه کلیک می‌شود بروز می‌شوند. اینستاگرام اعلام کرده است این دکمه در جهت برطرف کردن نارضایتی کاربران از سریع بروز شدن پست‌های تایم‌لاین می‌باشد.

اینستاگرام به عنوان دومین تغییر اعلام کرده است در جهت همیشه تازه تر بودن تایم لاین تصمیم دارد از نمایش پست‌های قدیمی که موجب ناراضایتی کاربران بود جلوگیری کند. اما گفتنی است همچنان مثل سابق میزان تعامل با هر پست باعث می‌شود چه مدت هر پست در جایگاه بالاتری از تایم لاین نمایش داده شود. با این تفاوت که پست‌ها در بازه‌های زمانی کمتر مقایسه می‌شوند و دیگر کاربران پست‌های قدیمی را حتی اگر تعامل بسیاری با آنها شده باشد در بالای تایم لاین نخواهند دید. به نوعی می‌توان گفت اینستاگرام در الگوریتم جدید هر دو الگوریتم قدیمی را باهم ترکیب کرده است و البته همانطور که متوجه شده‌اید زمان انتشار اهمیت بسیاری به نسبت تعامل با پست خواهد داشت.

اینستاگرام هنوز زمان دقیق انتشار الگوریتم جدید را اعلام نکرده است ولیکن کاربران می‌توانند امیدوار باشند با انتشار الگوریتم جدید پست‎‌های قدیمی کمتری را در تایم لاین خود مشاهده کنند.

Tagged in :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *