۱۰ راهکار برای افزایش نرخ تعامل صفحات اینستاگرام

alirezasafari.com avatar

با تغییر الگوریتم اینستاگرام صفحات تجاری اینستاگرام با مشکل کاهش نرخ تعامل و یا همان کاهش میزان لایک و کامنت روبرو شدند.در این مطلب راهکارهایی برای افزایش نرخ تعامل صفحات تجاری در اینستاگرام را برسی کرده‌ام.

۱)پست گذاشتن به‌صورت منظم

در این امر که امروزه بازاریابی رسانه‌ اجتماعی ضروری است شکی نیست ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که فراموش می‌کنیم مخاطب صفحات رسانه اجتماعی مخاطب همیشگی نیستند و به صورت مداوم سعی می‌کنیم صرفا تبلیغ برندمان را برای آنها نمایش دهیم! پست کردن به صورت نامنظم در بهبود نرخ تعامل صفحه اینستاگرام شما کمک نخواهد کرد. بصورت منظم پست بگذارید تا مقابل دید مخاطب خود بمانید و به رشد تعامل ادامه دهید. ابتدا با سه پست در هفته شروع کنید و این تعداد را کم کم بیشتر کنید اما فراموش نکنید تعداد بیشتر از دو پست در روز می‌تواند برای صفحه شما خطرناک باشد.

۲)هشتگ گذاشتن

عادت به هشتگ گذاری یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش نرخ تعامل پست‌ها در اینستاگرام است. سعی کنید برای شروع چند کلید واژه مربوط به برند خود را در پست‌ها هشتگ گذاری کنید، سپس تحقیقات خود را انجام دهید و هشتگ‌های مورد استفاده‌ی مخاطب و مربوط به صنعت خود را بیابید.

۳)استفاده کردن از لینک

اینستاگرام به شما درحال حاضر اجازه قرار دادن یک لینک را می‌دهد، پس از آن به سود خود استفاده کنید! البته گفتنی است صفحاتی که تیک آبی (تیک وریفای) را دریافت کرده باشند می‌توانند در قسمت استوری هم لینک قرار دهند. وقتی محصول جدید، پست بلاگ جدید یا صفحه‌ی فرود مهمی دارید، لینک خود را در قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرام قرار دهید و پست‌هایی در مورد اتفاق جدید که باعث شده است لینک بیو را عوض کنید قرار دهید تا مخاطبان خود را دعوت به استفاده از این لینک بکنید.

۴)اهمیت دادن به مخاطب

گاهی اوقات برای بدست آوردن لایک و کامنت باید آن را درخواست کنید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مخاطب احساس کند شما برای وی اهمیت قائل هستید و با پرسیدن سوالاتی با پایان باز سعی دارید نظر او را بدانید بدین صورت مخاطب صفحه شما مخاطب برای پاسخ دادن در پست شما کامنت‌ می‌نویسد و حتی در رأی‌گیری‌های شما شرکت می‌کند. فراموش نکنید در ابتدای امر ممکن است تعداد پاسخ‌ها کم باشد و حتی جوابی دریافت نکنید شما این رویه را با پرسش کردن ادامه دهید و از دوستان و کارمندان برندتان بخواهید که برای شما کامنت بگذارند تا یخ سایر مخاطبان شما نیز بشکند.

۵)تجزیه و تحلیل

ا‌ینستاگرام شما بهترین تجربه و بهترین استراتژی برای پست‌های بعدی شما می‌باشد. به پست‌های که لایک‌ها و کامنت‌های بیشتری دارند نگاهی بیندازید. ببینید که این پست‌ها چه شباهت‌هایی از نظر زمان پست گذاشتن، هشتگ‌های استفاده شده و فیلتر یا طرح رنگی که ممکن است به جلب توجه بیشتر کمک کرده باشد، دارند.

بطور کلی شما باید پیگیر فالوورها، تعداد لایک‌های هر عکس، تعداد کامنت‌ها و اطلاعات اصلی هر پست صفحه خود با استفاده از ابزار کمی باشید. اگر حساب کاربری خود را به حساب تجاری اینستاگرام تبدیل کرده‌اید به تجزیه و تحلیل درونی دسترسی خواهید داشت. اینستاگرام میزان بازدیدها از پروفایل، کلیک‌ها بر لینک و درخواست‌های تماس با شما و میزان تعامل هر پست را به صورت کامل برای شما نشان می‌دهد. گفتنی است در بروز رسانی بعدی اینستاگرام (نسخه ۱۰٫۱۰) میزان تعامل با هر پست را به صورت تفکیک شده براساس تعداد لایک، تعداد کامنت و تعداد ذخیره شدن هر پست نمایش خواهد داد. شما حتی می‌توانند پست‌هایتان را بر اساس زمان با پست‌های قبلی خود مقایسه کنید. همچنین می‌توانید زمان آنلاین بودن مخاطبان خود را ببینید تا پست‌های خود را زمانی بگذارید که پست صفحه شما بیشتر دیده شود.

۶)استفاده نکردن از ربات

فراموش نکنید کامنت‌های عمومی که به صورت اتوماتیک برای دیگران قرار می‌دهد نه تنها نرخ تعامل اینستاگرام را افزایش نمی‌دهد بلکه نشان دهنده غیرحرفه‌ای بودن برند شما می‌شود. روبات‌های فالو و لایک بیش از هر چیز شما را شبیه اسپمرها می‌کنند که بدون توجه به هدف صفحه شما سعی دارند به هر فیمتی مخاطب با صفحه شما آشنا شود و همین امر سبب می‌شود تا مخاطبان هدف شما صفحه شما را دنبال نکنند.

۷)درگیرشدن با مخاطب

به یاد داشته باشید که با کامنت‌هایی که برای عکس‌هایتان گذاشته شده درگیر شوید. مطمئن شوید که به پرسش‌ها پاسخ دهید یا از خصوصیت جدید لایک‌گذاری برای کامنت‌ها در اینستاگرام استفاده کنید تا نشان دهید که راغب گفتگو با طرفداران خود هستید و به چیزی که می‌خواهند بگویند اهمیت می‌دهید.

۸)ویدئو گذاشتن

نرخ تعامل اینستاگرام خود را با ساختن و استفاده از محتوای ویدئویی برای حساب کاربری‌تان افزایش دهید. ویدئوهای شما می‌توانند به سادگی ساخته شوند، اما تاثیر زیادی خواهید دید. سعی کنید به طرفداران نحوه‌ی استفاده از محصول را نشان دهید، جلسه‌ی کوچک پرسش و پاسخی را هدایت کنید، یا فقط خبرهای جدید شرکت را در اختیارشان بگذارید. همچنین باید تلاش کنید که از “استوری” و “پخش زنده” استفاده کنید تا جاذبه‌ی استراتژی خود را کمی افزایش دهید.

۹)درگیر شدن با حساب‌های کاربری دیگر

این مورد می‌تواند کمی زمان‌بر باشد، اما سعی کنید محتوای دیگرصفحات که توسط بازار هدف شما دنبال می‌شوند را دنبال کنید. اگر سازمان بزرگ نیستید می‌توانید حتی برای اینگونه صفحات لایک و یا کامنت بگذارید. درگیر شدن با حساب‌های کاربری دیگران (البته که مرتبط با صنعت شما) می‌تواند برند شما را در مقابل دید افراد جدید قرار دهد، و توجه کسانی را که به محتوای شما علاقمندند جلب کند.

۱۰)پست می‌گذارم پس هستم!

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می‌توانید انجام دهید این است که محتوایی را قرار دهید که هیچ ارتباطی به برند شما ندارد و فقط برای لایک شدن این کار را می‌کنید. مطمئنا شما در ابتدا نتایج مطلوبی بدست می‌آورید، چون چه کسی می‌تواند در برابر دیدن شیرین ‌کاری یک کودک مقاومت کند؟ اما وقتی محتوای اصلی خود (محتوای مرتبط با برند و صنعت شما) را پست کنید هیچکس درگیر نخواهد شد. چرا؟ چون آن دوستداران کودک بامزه مخاطب مورد هدف شما نبودند.

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام نیازمند تلاش و استراتژی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که خصوصیت‌های جدید را امتحان کنید، هویت خود رانشان دهید.

Tagged in :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *